februarie 24, 2022

DDM - Sistem de management al datelor CAD (Conformitate cu ISO 9001 și FDA)

DDM - Sistem de management al datelor CAD (Conformitate cu ISO 9001 și FDA)

Gestionarea datelor este adesea văzută ca un proces complex și consumator de timp, dar trebuie să fie așa? Acest articol analizează mediul mutli-CAD al sistemului DDM, care oferă o implementare rapidă și o gamă largă de posibilități.

Sistemul Design Data Manager (DDM) de la CSI este pe piață de peste două decenii. Începutul său este direct legat de corporația PTC. Utilizatorii aveau nevoie de o soluție mai simplă pentru gestionarea datelor în comparație cu funcționalitatea oferită de sistemul PTC de atunci.

Deși sistemul DDM este derivat din PTC, acesta s-a dezvoltat de-a lungul anilor în ceea ce privește creșterea eficienței și posibilitatea de cooperare cu programele disponibile pe piață. În același timp, a fost actualizat constant în funcție de nevoile utilizatorilor, iar cele două avantaje esențiale ale sale: simplitatea și prețul accesibil au rămas neschimbate.

În timp ce sistemele de gestionare a datelor sunt cunoscute pentru forma lor complicată și necesită o mulțime de consultări, ideea din spatele software-ului DDM a fost de a dezvolta o interfață minimalistă necesară pentru implementarea datelor. Datorită acestui fapt, utilizatorul se poate familiariza treptat cu funcționalitatea sistemului.

Merită menționat disponibilitatea unei versiuni de probă de 30 de zile, care este rară în rândul aplicațiilor de gestionare a datelor.

Interfață DDM modulară pentru gestionarea datelor, căutare și fluxuri de lucru.

Setări și configurare

DDM este un sistem de management al datelor bazat pe modelul client-server. Primul pas este configurarea serverului și apoi conectarea clienților la acesta. Când descărcați, verificați cerințele preliminare și versiunea corectă a serverului. Practic, se reduce la a avea Microsoft Server 2012.

Următorul pas este instalarea software-ului client. În acest moment, este de remarcat faptul că DDM nu numai că acceptă aplicația clientului, ci funcționează și cu majoritatea sistemelor CAD disponibile în prezent pe piață. Aceasta nu este doar o integrare superficială, ci este vizibilă în interfața sistemului CAD, făcând gestionarea datelor o parte integrantă a acesteia. În prezent, aplicația DDM este compatibilă cu programe precum IRONCAD, SOLIDWORKS, Solid Edge, Inventor, Creo Parametric și AutoCAD. Trebuie remarcat faptul că sistemul vă permite, de asemenea, să gestionați documentele Microsoft Office și Adobe și fișierele individuale, de exemplu Rhino. Acest lucru permite stocarea tuturor datelor conexe într-un singur loc.

Procesul de instalare în sine necesită informații tehnice despre porturile și sistemele cu care urmează să fie integrat DDM. Nu contează ce sistem este lansat, deoarece gestionarea datelor are loc într-o bază de date centralizată.

Pe lângă setările de bază ale contului de utilizator, sistemul este gata de funcționare. În primul rând, trebuie să ajustați capacitățile software-ului la cerințele organizației și să definiți modul de gestionare a datelor, fluxului de lucru și proceselor.

Integrarea proceselor de afaceri

Integrarea proceselor de afaceri este o expresie care poate deranja pe oricine a întâlnit instalarea unui sistem PDM sau PLM. Cu toate acestea, trebuie amintit că una dintre ipotezele de bază ale modulului DDM este ușurința în utilizare.

La început, începem prin a alege modul de utilizare a sistemului. Dacă vrem să setăm automatizarea numerotării pieselor, doar porniți-o. Afișarea împărțirii lucrărilor pe proiect sau client este doar o simplă selecție a opțiunii care ne interesează. Toate funcționalitățile aplicației sunt disponibile pentru toate sistemele de proiectare și management de inginerie de producție.

În ceea ce privește fluxul de lucru și managementul proceselor, sistemul acoperă atât managementul proceselor simple precum ECR/ECO (cu vizibilitate deplină și trasabilitate a deciziilor și semnăturilor), cât și nerespectarea depozitului, controlul furnizorilor și multe altele. În faza inițială de lucru cu modulul, este important să începeți implementarea de la zero. Vă puteți familiariza apoi treptat cu funcțiile mai avansate.

Sistemul oferă, de asemenea, completări care ajută la recepția datelor stocate în DDM de către un grup mai larg de destinatari. Este vorba, în special, despre modulul de internet DDM Web, care permite cooperarea cu clienții care utilizează browsere.

Experiența utilizatorului

Mai întâi, să analizăm situația proiectantului și a inginerului. De obicei, se bazează pe cooperarea modulelor DDM și CAD. După instalare, fiecare dintre sistemele individuale primește propria bară de instrumente și pictograme pentru integrarea cu baza de date DDM. Când apăsați pictograma Salvare de la nivelul unui program CAD, este afișată interfața DDM, unde este posibilă definirea metdatelor corespunzătoare. Succesiv, datele sunt transferate în baza de date și pot fi „gestionate”.

Sistemul DDM „recunoaște” corect structurile mai complexe ale majorității sistemelor de design 3D. Prin urmare, păstrează structura ansamblurilor și subansamblurilor, a configurațiilor, a variantelor de piesă și a relațiilor dintre părțile dependente, ansamblurile și desenele. Modificările ulterioare sunt incluse ca versiuni.

În mediul de lucru al multor utilizatori, este, de asemenea, necesar să se limiteze accesul și capacitatea de a edita componente sau subansambluri. Desigur, modulul DDM are această funcționalitate, iar nivelul de avansare al acestuia depinde de cerințele utilizatorului.

Aplicarea DDM în alte industrii / departamente

Desigur, în plus față de utilizatorii CAD, există mulți alți oameni în fiecare organizație care au nevoie de acces la o bază de date bogată, liste de materiale și fluxuri de lucru și procese. În acest sens, DDM oferă și multe opțiuni. Este posibilă utilizarea aplicației DDM Office, care oferă posibilitatea căutării și utilizării complete a datelor, administrarea sistemului, precum și participarea la fluxurile de lucru și procesele de afaceri.

Totuși, atunci când dorim să împărtășim informații într-un mod mai larg (dar în același timp controlat), ar trebui să folosim modulul DDM Web.

Datorită acestei soluții, este posibilă accesarea datelor prin intermediul unui browser web pentru toate persoanele implicate în procesele de proiectare și producție, indiferent dacă este vorba despre departamente de magazin, achiziții sau marketing, precum și furnizori și clienți.

Sisteme de afaceri

Una dintre opțiunile mai avansate pe care CSI le-a luat în considerare este capacitatea de a integra date și metadatele din DDM cu alte module de afaceri, indiferent dacă sunt MRP, ERP etc. Acest lucru afectează semnificativ procesul de automatizare a fluxului de informații către alte sisteme. Practic, se rezumă la a determina ce trebuie comunicat și când, de exemplu, în ce perioadă de schimbare a versiunii. Succesiv, aceste date sunt plasate în folderul corespunzător și descărcate automat de un alt sistem.

Această funcționalitate permite utilizarea aplicațiilor client bazate pe Windows, dar cu add-in-ul DDM Web, aceste activități pot fi limitate la colaborarea bazată pe browser. Ambele soluții sunt la fel de bune, iar în era smartphone-urilor, o perspectivă ușoară asupra proceselor și datelor companiei este neprețuită.

Rezumat

În ciuda gamei largi de posibilități, sistemul DDM nu descurajează cu costurile sale, iar politica de prețuri este clară și transparentă. Să rezumam acum ceea ce propune fiecare versiune a modulului DDM.

DDM Office permite gestionarea documentației tipice de birou. În funcție de necesități, este posibilă și integrarea acestuia cu sistemul CAD (pentru toate sistemele suportate).

DDM CAD permite cooperarea cu soluții CAD de inginerie. Sistemul controlează, printre altele revizuiri, versiuni de fișiere, BOM, numerotare și generare automată a fișierelor aferente.

DDM Web oferă partajarea datelor prin intermediul unui browser web. Datorită acestui fapt, asigură comunicarea gratuită tuturor persoanelor implicate în crearea produsului.

DDM este un sistem de management al ciclului de viață a produsului, dovedit și acceptat pe scară largă în industrie, atât pentru echipe individuale, întreprinderi mici și mijlocii, cât și pentru corporații mari. Sistemul câștigă cu siguranță cu soluții concurente (ex. PLM și PDM), ținând cont de ușurința implementării, opțiunile de configurare, cooperarea cu alte sisteme și, bineînțeles, prețul.

VĂ RECOMANDĂM, DE ASEMENEA
©  2024 ironcad.ro -  Toate drepturile rezervate